Vanliga frågor om butiken

Hur kontaktar jag kundtjänst?

• Skicka e-post till oss på store@canon.se

• Eller ring oss på (+46) (0)8 519 923 69

Vår kundtjänst är öppen mellan 8:00 och 20:00, måndag till fredag. Vi gör vårt bästa för att svara inom en timme.

För tillfället kan vi endast erbjuda support på engelska.

Hur mycket kostar frakten och hur lång tid tar det?

Vi erbjuder kostnadsfri standardleverans för alla beställningar över SEK 300.00. Beställningar levereras inom 3–5 arbetsdagar.

Mer information om vår leveranstjänst.

Vad är förbeställning?

Med förbeställning har du möjlighet att köpa en produkt innan den är tillgänglig. Genom att förbeställa produkten reserverar du den och garanterar att du är bland de första som får produkten efter datumet för säljstart och då den är tillgänglig att köpa. Datumet för säljstart som visas under beställningsknappen indikerar det ungefärliga datumet då du förväntas få din förbeställda produkt.

Fler vanliga frågor om förbeställning

Hur kan jag spåra min beställning?

Du kan logga in på ditt Canon-konto och spåra din beställning. Om du inte har ett konto kan du kontakta vår kundtjänst.

Mer information om våra leverans- och spårningstjänster.

Jag har inte fått mina produkter, kan jag kontrollera statusen på min beställning?

Som kontoinnehavare kan du kontrollera din beställningsstatus genom att logga in på ditt konto. Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst.

Hur gör jag en beställning?

Om du har problem med din beställning kan du kontakta vår kundtjänst.

Jag har problem med att installera min produkt, kan ni hjälpa till?

Ja, besök produktsupportavsnittet på webbplatsen för hjälp med felsökning av problemet.

Erbjuder ni internationell leverans?

Nej, vi levererar för närvarande bara till adresser i Sverige.

Levererar ni till flera adresser?

Nej, för närvarande kan vi bara leverera alla artiklar i din beställning till en leveransadress. Om du vill ha artiklarna levererade till flera adresser måste du beställa artiklarna separat och markera eller ange önskad adress i kassan. Om du har ett konto hos oss kan du spara dina leveransadresser så det går snabbt och lätt att välja dem när du gör en beställning. Mer information om vår leveranstjänst.

Om en artikel är slutsåld online, kan jag beställa den via telefon?

Vi kan inte ta emot beställningar via telefon på artiklar som är slut i lager på webbplatsen.

Vilken är er retur- och återbetalningspolicy?

Om du har ändrat dig och vill returnera produkten, kan du göra det utan kostnad inom 30 dagar efter mottagandet av din beställning och få pengarna tillbaka*. 30-dagars returneringsperioden börjar från dagen efter att den sista produkten levererats.

* Se vår sida om returer och återbetalningar för mer information.

Hur returnerar jag varor som köpts på store.canon.se?

Skicka e-post med följande uppgifter: ditt namn, ordernummer, ditt telefonnummer och information om produkten du kommer att returnera, samt dess serienummer.

När vi mottagit ditt e-postmeddelande kommer vi att skicka ut en returblankett och en etikett.

Se vår sida om returer och återbetalningar för mer information.

Kan jag avbeställa min beställning?

Du kan avboka din beställning, men bara innan den skickats. Kontakta vår kundtjänst för att se om din beställning kan avbokas.

Om du väljer att annullera din beställning efter att den har skickats, väntar du tills den har levererats. Du kan sedan skicka tillbaka artiklarna till oss kostnadsfritt och få pengarna tillbaka* inom 30 dagar efter mottagandet av den fullständiga beställningen. Om du bestämmer dig för att lägga till fler artiklar till din beställning efter att du har mottagit en bekräftelse på att den skickats, måste du göra en ny beställning.

*Fullständiga försäljningsvillkor

Mer information om vår returtjänst

Vilka betalningsalternativ accepterar ni?

Vi accepterar flera olika betal- och kreditkort (VISA, Mastercard, Maestro) såväl som Paypal.

Dina kortuppgifter krypteras med hjälp av branschledande SSL-teknik för att säkerställa att de hålls helt säkra och trygga.

När debiteras jag för min beställning?

Ditt val av betalningsmetod debiteras när din beställning har skickats från vårt lager. Detta tar vanligen upp till 5 dagar efter din beställning.

Varför behöver jag skapa ett onlinekonto, om jag redan har ett Canon-konto?

Canon Store ligger på ett nytt system, så du måste skapa ett nytt konto. Gå till länken 'logga in eller registrera dig' längst upp till höger på vår hemsida för att göra detta.

Måste jag skapa ett konto för att köpa något?

Du behöver inte skapa ett konto för att göra ett köp. Men kontoinnehavare kan dra nytta av fördelar som att se orderstatus och möjlighet att se tidigare beställningar, så det är värt att lägga några minuter på att registrera sig hos oss.

Hur ändrar jag mitt namn, e-postadress eller postadress?

Om du vill ändra någon av dina uppgifter loggar du in på 'Mitt konto' längst upp till höger på vår Canon Store-hemsida, klickar på sektionen med personuppgifter och uppdaterar sedan önskad information.

Jag har glömt mitt lösenord, hur kan jag återställa det?

För att återställa ditt lösenord, gå till 'Logga in' längst upp på vår Canon Store-hemsida, ange din e-postadress där det begärs och klicka sedan på länken 'Jag har glömt mitt lösenord'. Vi skickar ett e-postmeddelande med vidare instruktioner om hur du återställer ditt lösenord.

Kom ihåg att kontrollera skräppostmappen, i fall meddelandet hamnar i den.

Vilka villkor gäller för er produktgaranti?

Alla maskinvaruprodukter från Canon (se enskilda produktbeskrivningar för bekräftelse) som köpts via Canons officiella butik omfattas av en 2-årig garanti från tillverkaren* (tillverkarens kommersiella garanti).
*Undantag tillämpas, för mer information se punkt 10 i våra försäljningsvillkor.

Vilka är era villkor?

Läs våra fullständiga försäljningsvillkor och cookiepolicy.

Hur kan jag få en faktura med moms?

Via ditt Canon-konto eller genom att kontakt vår kundtjänst.