Welcome to the Canon Store

Welcome to the Canon Store

Vanliga frågor om förbeställning

Vad är förbeställning?

Med förbeställning har du möjlighet att köpa en produkt innan den är tillgänglig. Genom att förbeställa produkten reserverar du den och garanterar att du är bland de första som får produkten efter datumet för säljstart och då den är tillgänglig att köpa. Datumet för säljstart som visas under beställningsknappen indikerar det ungefärliga datumet då du förväntas få din förbeställda produkt.

Varför ska jag förbeställa en produkt?

När du förbeställer reserverar du en produkt utan en massa krångel. Det garanterar att du är bland de första som får en efterlängtad produkt. Men det är inte allt. Förbeställer man en produkt betyder det att man slipper köa vid närmaste butik på lanseringsdagen, eller vänta ännu längre eftersom produkten du vill ha är slutsåld. Genom att förbeställa produkten får du den skickad till dig så snart den finns tillgänglig, vilket garanterar att du har den på lanseringsdatumet eller dagen därpå.

Vad är ”Reservera nu”?

När vi presenterar en produkt ger vi våra kunder möjligheten att reservera och förbeställa produkten innan datumet för säljstart. Däremot är antalet produkter som går att förbeställa begränsade. Detta innebär att det kan hända att vi får slut på produkten i vårt förbeställningslager, vilket i sin tur innebär att vi inte kan garantera att du kommer vara bland de första kunderna som får en förbeställd produkt.

Om detta inträffar kommer vi ändå att låta dig reservera en produkt, men vi kommer endast att kunna skicka den när fler produkter har kommit in i vårt lager. Vi kommer självklart även att ge dig information om när vi räknar med att få in fler produkter på lager. Produkterna som fyller på lagret kan reserveras istället för att förbeställas.

När får jag min beställning?

Vi skickar vanligtvis din beställning alldeles innan säljstarten/lanseringsdatumet, vilket innebär att du kommer att ha din produkt på eller strax efter säljstarten.

Om du reserverar din beställning skickar vi produkten till dig så snart vi får in fler produkter på lager.

Kan jag kombinera min förbeställning med andra produkter?

Självklart, men om du vill ha produkterna som inte ingår i förbeställningen så snart som möjligt rekommenderar vi starkt att du beställer dem separat. Om du gör en beställning av vanliga produkter ihop med förbeställda produkter kan det leda till att leveransen av hela beställningen blir fördröjd. Glöm inte att vi erbjuder kostnadsfri leverans på alla beställningar! Så det kan vara klokare att beställa produkter som inte ingår i förbeställningen separat.

I kassan stod det att det skulle kosta 0,0 SEK. Stämmer det?

När du går vidare till kassan med en förbeställning kommer vi först att godkänna ditt kort utan att faktiskt debitera dig för beställningen. Vi gör detta eftersom det kan dröja ett par veckor innan din produkt skickas till dig och vi vill inte debitera dig för produkten förrän vi är redo att skicka den till dig. Vi kommer att meddela dig via e-post om att ditt kort kommer att debiteras för hela beställningen ett par dagar innan vi skickar produkten så att du kan se till att du har tillräckligt med pengar i god tid. Både sammanfattningen av beställningen och e-postbekräftelsen kommer att visa beställningens totala kostnad. Vi kommer tyvärr att avbeställa beställningen om du inte har tillräckligt med pengar på kortet som du använde när du gjorde förbeställningen.

När debiteras jag för min beställning?

Vi kommer inte att debitera dig förrän vi är redo att skicka din beställning. Vi kommer att meddela dig via e-post om att ditt kort kommer att debiteras för hela beställningen ett par dagar innan vi skickar produkten så att du kan se till att du har tillräckligt med pengar i god tid.

Kan jag ändra min beställning?

Det går tyvärr inte att ändra beställningar efter att de har gått igenom kassan. Detta innebär att vi inte kan ändra din fakturerings- och leveransadress efter att du har gjort din beställning. Om du absolut måste ändra din beställning har du möjlighet att avbeställa din befintliga beställning och göra en ny. Det här kan däremot innebära att du går miste om din plats i kön och att du riskerar att få din förbeställda produkt senare än beräknat.

Kan jag avbeställa min beställning?

Vi inser att det alltid finns en chans att du ändrar dig efter att du har gjort beställningen. Om så är fallet har du möjlighet att avbeställa beställningen innan den har skickats. När beställningen har skickats kommer det inte längre att vara möjligt att avbeställa den. Med det sagt kan du alltid skicka tillbaka oönskade produkter inom 14 efter leverans. Du behöver bara kontakta vår kundtjänst så kommer de att hjälpa dig att skicka tillbaka produkterna.

Kan jag skicka tillbaka min beställning?

Vi vill att du ska bli förtjust i dina köp från Canon. Men om du ändrar dig och känner att produkten du nyss köpt inte är rätt för dig, eller om du vill skicka tillbaka produkten av någon annan anledning, har du alltid möjlighet att göra det. Tänk på att oönskade produkter måste skickas tillbaka inom 14 dagar efter att de har levererats. Du kontaktar kundtjänst om du vill skicka tillbaka din produkt.

Vad händer om mitt kort har gått ut när det är dags att skicka min förbeställda produkt?

Tyvärr kan vi inte ändra betalningsmetod och leveransinformation efter att en beställning har gjorts. Anledningen till detta är att skydda dig mot bedrägeri. Din beställning kommer att avbeställas om ditt kort har gått ut när det är dags att debitera dig för förbeställningen. Om ditt kort går ut innan vi har meddelat dig om att din beställning har skickats kontaktar du oss för att avbeställa din beställning och göra en ny.

Går alla produkter att förbeställa?

Nej, endast vissa produkter går att förbeställa. Det finns en ikon på produktsidorna som visar vilka produkter som går att förbeställa. Det går inte längre att förbeställa en produkt efter att dess datum för säljstart har passerat.

Hur kan jag vara säker på att ni har mottagit min förbeställning?

När du har slutfört din beställning kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar att beställningen har mottagits. E-postbekräftelsen kommer att innehåller information om vilka produkter du har beställt och det beräknade leveransdatumet. Se till att du kontaktar vår kundtjänst om du inte har mottagit en e-postbekräftelse inom 24 timmar efter att du har gjort en beställning.