Welcome to the Canon Store

Welcome to the Canon Store

Canon 3 items in your basket

Canon
Items subtotal £ 300.00
You have qualified for FREE delivery daf dafd You have qualified for FREE delivery

Empty Basket

You don't have any items in your basket right now.

Vanliga frågor om butiken

Hur kontaktar jag kundtjänst?

• Skicka e-post till oss på store.se@cc.canon-europe.com

• Eller ring oss på (+46) 8 519 923 69

Vår kundtjänst är öppen mellan 9:00 och 17:00, måndag till fredag (stängt helger och helgdagar). Vi kommer att göra allt vi kan för att svara dig inom tre till fem arbetsdagar.

COVID-19 INFORMATION FÖR VÅRA KUNDER

Vår onlinebutik är fortsatt öppen och leveranser sker fortfarande som vanligt. Vanliga frågor angående problem orsakade av COVID-19 finns bland våra vanliga frågor och svar på sidan.

Hur mycket kostar frakten och hur lång tid tar det?

Vi erbjuder kostnadsfri standardleverans för alla beställningar över SEK 300.00. Beställningar levereras inom 3–5 arbetsdagar.

Mer information om vår leveranstjänst.

Hur kan jag spåra min beställning?

Du kan logga in på ditt Canon-konto och spåra din beställning. Om du inte har ett konto kan du kontakta vår kundtjänst.

Mer information om våra leverans- och spårningstjänster.

Erbjuder ni internationell leverans?

Nej, vi levererar för närvarande bara till adresser i Sverige.

Jag har inte fått mina produkter, kan jag kontrollera statusen på min beställning?

Som kontoinnehavare kan du kontrollera din beställningsstatus genom att logga in på ditt konto. Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst.

Hur gör jag en beställning?

Om du har problem med din beställning kan du kontakta vår kundtjänst.

Levererar ni till flera adresser?

Nej, för närvarande kan vi bara leverera alla artiklar i din beställning till en leveransadress. Om du vill ha artiklarna levererade till flera adresser måste du beställa artiklarna separat och markera eller ange önskad adress i kassan. Om du har ett konto hos oss kan du spara dina leveransadresser så det går snabbt och lätt att välja dem när du gör en beställning. Mer information om vår leveranstjänst.

Hur ser jag min faktura?

Om du har gjort din beställning som en registrerad användare måste du vara inloggad för att se din faktura. Du kan se den genom att klicka på ”Mitt konto” och sedan välja ”Beställningar”. Välj datumet då beställningen gjordes från listrutan och klicka sedan på ”Visa detaljer och faktura”. Här kan du se, hämta eller skriva ut din faktura.
Om du har gjort en beställning med ett gästkonto kontaktar du kundtjänst för att hämta en kopia av din faktura.
Observera att din faktura kan ses när beställningen har skickats.

Kan jag begära att få tillbaka momsen för mitt köp?

Nej. Vår onlinebutik är utformad för konsumenter. Tänk på att vi inte utfärdar fakturor med moms till företag som handlar via vår onlinebutik för konsumenter. Om du driver ett företag kan du inte göra anspråk på momsavdrag.

Vilken är er retur- och återbetalningspolicy?

* Se vår sida om returer och återbetalningar för mer information.

Hur returnerar jag varor som köpts på store.canon.se?

Skicka e-post med följande uppgifter: ditt namn, ordernummer, ditt telefonnummer och information om produkten du kommer att returnera, samt dess serienummer.

När vi mottagit ditt e-postmeddelande kommer vi att skicka ut en returblankett och en etikett.

Se vår sida om returer och återbetalningar för mer information.

Kan jag avbeställa min beställning?

Du kan avboka din beställning, men bara innan den skickats. Kontakta vår kundtjänst för att se om din beställning kan avbokas.

Om du väljer att annullera din beställning efter att den har skickats, väntar du tills den har levererats. Du kan sedan skicka tillbaka artiklarna till oss kostnadsfritt och få pengarna tillbaka* inom 30 dagar efter mottagandet av den fullständiga beställningen. Om du bestämmer dig för att lägga till fler artiklar till din beställning efter att du har mottagit en bekräftelse på att den skickats, måste du göra en ny beställning.

*Fullständiga försäljningsvillkor

Mer information om vår returtjänst

Vad är förbeställning?

Med förbeställning har du möjlighet att köpa en produkt innan den är tillgänglig. Genom att förbeställa produkten reserverar du den och garanterar att du är bland de första som får produkten efter datumet för säljstart och då den är tillgänglig att köpa. Datumet för säljstart som visas under beställningsknappen indikerar det ungefärliga datumet då du förväntas få din förbeställda produkt.

Fler vanliga frågor om förbeställning

Om en artikel är slutsåld online, kan jag beställa den via telefon?

Vi kan inte ta emot beställningar via telefon på artiklar som är slut i lager på webbplatsen.

Vilka betalningsalternativ accepterar ni?

Vi accepterar flera olika betal- och kreditkort (bl.a. VISA, Mastercard, Maestro och American Express), Paypal, Apple Pay och Google Pay.

Vi krypterar dina betalkortsuppgifter med hjälp av branschledande SSL-teknik för att säkerställa att de hålls helt säkra och trygga.

Måste jag skapa ett konto för att köpa något?

Du behöver inte skapa ett konto för att göra ett köp. Men kontoinnehavare kan dra nytta av fördelar som att se orderstatus och möjlighet att se tidigare beställningar, så det är värt att lägga några minuter på att registrera sig hos oss.

Varför behöver jag skapa ett onlinekonto, om jag redan har ett Canon-konto?

Canon Store ligger på ett nytt system, så du måste skapa ett nytt konto. Gå till länken 'logga in eller registrera dig' längst upp till höger på vår hemsida för att göra detta.

När debiteras jag för min beställning?

Ditt val av betalningsmetod debiteras när din beställning har skickats från vårt lager. Detta tar vanligen upp till 5 dagar efter din beställning.