Welcome to the Canon Store

Welcome to the Canon Store

Canon 3 items in your basket

Canon
Items subtotal £ 300.00
You have qualified for FREE delivery daf dafd You have qualified for FREE delivery

Empty Basket

You don't have any items in your basket right now.

Canon Auto-Ink Delivery Villkor

ODessa villkor (”Villkor”) anger de specifika villkor som gäller för prenumerationstjänsten Auto-Ink Delivery.

Auto-Ink Delivery levereras av Canon Europa N.V., ett företag inom Canon-koncernen, med registrerad adress 59, Bovenkerkerweg, 1185 XB, Amstelveen, Nederländerna (”Canon”, ”vi”, ”vår”).

1. VAD ÄR ”AUTO-INK DELIVERY”

1.1. Canons tjänst Auto-Ink Delivery är ett smidigt sätt att säkerställa att du aldrig får slut bläck eller toner. Även om den heter Auto Ink Delivery tillhandahåller tjänsten dessutom alternativet att lägga till toner i prenumerationen. Så fort din skrivare upptäcker att bläcket eller tonern börjar ta slut skapas en order automatisk på det bläck eller den toner du behöver, baserat på dina inställningar. Bläcket eller tonern levereras sedan hem till dig. Mer information om och fördelar med tjänsten finns på sidan Auto-Ink Delivery.

1.2 Du kan hoppa över en leverans, göra ändringar eller avbryta i enlighet med villkoren nedan.

2. GILTIGHET

2.1 Auto-Ink Delivery ska vara tillgängligt för bosatta i Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Norge, Nederländerna, Spanien, Sverige, Schweiz, Portugal, Irland, Storbritannien (”Område”). Mer information om leverans och undantag finns på sidan Leveransinformation.

2.2 Registreringen av Auto-Ink Delivery är för din enskilda användning och inte för återförsäljning, återdistribution eller på annat sätt dela med andra parter.

2.3 Tjänsten Auto-Ink Delivery är tillgänglig för utvalda produkter som visas på produktsidan och det finns även mer information på sidan Auto-Ink Delivery. Listan över kvalificerade produkter kan variera från tid till annan, t.ex. när nya skrivare lanseras.

2.4 När du registrerar dig för prenumerationstjänsten Repeat & Save, eller om du redan har registrerat dig för Repeat & Save, är det ditt ansvar att ändra eller avsluta Auto-Ink Delivery, så att du inte får samma produkter från olika prenumerationstjänster. För framtida och andra tredjepartsprenumerationer som stöds av din skrivare får du däremot enbart registrera dig för en prenumerationstjänst. Vi informerar dig när du registrerar dig för tjänsten om så är fallet.

3. KRAV, GRÄNSÖVERSKRIDANDE KÖP

3.1 Du måste ha ett giltigt e-post-ID och ett Canon ID-konto för att registrera dig för prenumerationstjänsten Auto-Ink Delivery.

3.2 Om du är bosatt i området kan du köpa prenumerationen på Auto-Ink Delivery i alla länder i området, oavsett exakt vilket ditt bosättningsland är. Canon kan däremot endast leverera kvalificerade produkter till landets vars webbplats du köpte prenumerationen på Auto-Ink Delivery från.

3.3 Din skrivare måste vara ansluten till internet för att skrivaren ska kunna övervaka bläck-/tonernivåerna och meddela oss när nivåerna börjar bli låga.

4. ANVÄNDARVILLKOR

4.1. När du har påbörjar prenumerationen på tjänsten levereras bläcket eller tonern automatiskt när det börjar ta slut, så du behöver inte göra någonting.

4.2 Du debiteras för priset på en artikel när din automatiska prenumerationsorder skapas. Detta framgår i e-postmeddelandet med orderbekräftelsen. Eventuella rabatter tillämpas automatiskt. Standardtröskel för kostnadsfri leverans och avgifter tillämpas på hela ordervärdet efter att eventuella rabatter eller kampanjer har tillämpats.

4.3 Du måste säkerställa att du har angett giltig betalningsinformation vid tidpunkten för registreringen för prenumerationen på Auto-Ink Delivery. Du måste säkerställa att det finns tillräckligt med medel vid tidpunkten för dina framtida ordrar. Vid eventuell misslyckad betalning skickar Canon en påminnelse till användaren via e-post om att uppdatera betalningsinformationen och vi försöker genomföra betalningen tre gånger. Om dessa försök misslyckas avbryts den aktuella prenumerationsordern. Vid nästa prenumerationsorder försöker vi genomföra betalningen igen. Om den misslyckas avbryts ordern och hela din prenumeration.

4.4. Om betalningskortet behöver uppdateras skickar Canon ett e-postmeddelande till dig två dagar före ordern är planerad att läggas så att du kan uppdatera med giltiga kortuppgifter. Du kan även uppdatera betalningsinformationen när som helst under avsnittet Mitt konto i portalen. Om Canon fortfarande inte kan ta betalt av dig avbryter Canon din registrering för prenumerationstjänsten.

4.5 Det är ditt ansvar att säkerställa att din leveransadress alltid är aktuell.

4.6. I väldigt sällsynta fall kan vi ha brist i lagret och din valda produkt kan då vara otillgänglig. I sådana fall informerar vi dig om att artikeln inte finns i lager. Om du har valt ”Automatisk ersättning” skickar vi i tillämpliga fall en alternativ kompatibel produkt i en annan storlek så att du aldrig får slut på bläck eller toner. För många skrivare finns samma typ av bläck eller toner i olika storlekar. Om kund A till exempel har valt bläck i XXL-storlek som standard, men det är slut i lager och de har aktiverat ersättning, skickar vi XL eller en standardstorlek istället. Eftersom alla dessa storlekar är till samma bläck- eller tonermodell är de kompatibla med kundens skrivare. Du kan ändra inställningarna för ersättning under fliken Prenumeration under avsnittet Mitt konto.

4.7 Automatisk ersättning är som standard aktiverad för Auto-Ink Delivery, men du kan inaktivera inställningen via avsnittet Mitt konto i portalen.

5. ÄNDRA AUTO-INK DELIVERY

5.1 Du kan ändra inställningarna för din prenumeration på Auto-Ink Delivery när som helst genom att logga in på avsnittet Mitt konto i portalen.

5.2 Alla ändringar i inställningarna för prenumerationen, fram till kl.00.00 GMT, tillämpas automatiskt på alla nya automatiska ordrar från och med nästkommande dag. Om du gör ändringar i din order efter att den kommande automatiska ordern har skapats tillämpas ändringarna endast på nästa automatiska prenumerationsorder.

5.3 När en automatisk order för Auto-Ink Delivery har skapats har du 48 timmar på dig att hoppa över eller redigera ordern. Du får ett e-postmeddelande med samma information. Därefter behandlas ordern och skickas som vanligt.

5.4. Du kan ändra mängden och lägga till ytterligare bläck eller toner till din skrivare via portalen. Om du vill göra dessa ändringar måste du göra dem inom 48 timmar efter att du har mottagit e-postmeddelandet om skapandet av din kommande order.

5.5 Canon förbehåller sig rätten att ändra listan över kvalificerade produkter för Auto-Ink Delivery och alla rabatter som är associerade med denna tjänst. Alla ändringar av denna inställning gäller däremot endast för nya prenumerationer. För kunder som redan har en prenumeration kan Canon ändra prenumerationen, rabatter och inställningar relaterade till den med ett meddelande 30 dagar i förväg. Om du inte godkänner dessa ändringar kan du avbryta din prenumeration 14 dagar före nästa betalningsdatum.

5.6 I det sällsynta fall att Canon tar bort en produkt från tjänsten Auto-Ink Delivery (t.ex. utgående produkt) eller avbryter tjänsten helt och håller skickar vi ett meddelande 30 dagar i förväg om denna ändring.

6. ANNULLERINGAR OCH RETURER

6.1 Din prenumeration på Auto-Ink Delivery fortsätter tills du vid något tillfälle avbryter den eller Canon avbryter den med ett meddelande 30 dagar före.

6.2 Du har laglig rätt att avbryta denna prenumeration inom 14 dagar från registreringsdatumet. Om du har mottagit bläck under dessa 14 dagar kan du returnera det till oss via standardreturprocessen och få pengarna tillbaka. Vi kan inte ge pengarna tillbaka för öppnat bläck.

6.3 Du kan när som helst avbryta prenumerationstjänsten Auto-Ink Delivery från Mitt konto i portalen och ändringen gäller omedelbart. Inga nya automatiska ordrar skapas efter detta, men alla pågående ordrar behandlas som vanligt och levereras och faktureras i enlighet med dem.

6.4 Vår normala returprocess gäller om du vill returnera en produkt med prenumerationstjänsten Auto-Ink Delivery. Se detaljer.

6.5 Du har 90 dagar på dig att återaktivera avbrutna prenumerationer. Eventuella rabatter som du hade innan du avbröt prenumerationen gäller fortfarande när du återaktiverar den. Om denna rabatt däremot har ändrats sedan du avbröt prenumerationen (dvs. ökat eller minskat) informerar vi dig om denna ändring. Efter 90 dagar måste du registrera dig för prenumerationen på Auto-Ink Delivery igen om du vill använda tjänsten och alla dina tidigare intjänade rabatter upphör att gälla.

7. ANSVAR

7.1 I händelse av att du meddelar oss om ett fel (ska bekräftas) i våra produkter, kommer vi att återbetala, byta ut eller reparera produkterna.

7.2 Den maximala förlust eller skada som vi kommer att ansvara för enligt dessa försäljningsvillkor är begränsad till det pris du har betalat för produkten som förlusten eller skadan gäller.

7.3 Vi varken utesluter eller begränsar vårt ansvar i någon mån för: (a) dödsfall eller personskada orsakad av vår försumlighet, (b) bedrägeri eller oriktig framställning och grov försumlighet, (c) överträdelser mot villkor underförstådda i författningar och vi varken utesluter eller begränsar vårt ansvar i någon mån i större utsträckning än vad tillämplig lag tillåter. Ingenting i denna klausul eller på någon annan plats i dessa försäljningsvillkor begränsar eller påverkar negativt dina lagstadgade rättigheter. Du kan kontakta en lokal konsumentrådgivningstjänst för information om konsumenträttigheter.

8. UPPDATERINGAR AV VILLKOR

Canon förbehåller sig rätten att ändra eller uppdatera dessa villkor från tid till annan utan föregående meddelande. Canon strävar dock efter att kommunicera och betona stora ändringar i villkoren via e-post.

9. SEKRETESSMEDDELANDE

9.1 Läs Canons sekretesspolicy för konsumenter för att förstå hur Canon kan komma att använda dina personuppgifter och hur du kan utöva dina individuella rättigheter.

9.2 Som en del av registreringen för denna tjänst måste du registrera dig hos oss så att din skrivare kan identifieras som delaktig i tjänsten. Du måste även godkänna villkoren från vårt överordnade företag, Canon Inc., som en del av registreringen av skrivaren. Canon Inc. meddelar oss när en bläck- eller tonerkassett når ett visst tröskelvärde för låg bläck-/tonernivå. Då skapar vi en order på bläcket eller tonern och levererar det till dig enligt dessa villkor. Information som tillhandahålls oss och Canon Inc. kan komma att lagras på servrar utanför EMEA-området och omfattas av vår sekretesspolicy för konsumenter.

10. LAG OCH JURISDIKTION

10.1 Om du är konsument gäller lagarna i ditt hemland för denna prenumeration, och du har eventuellt rätt att vidta rättsliga åtgärder på ditt eget språk och i lokala domstolar. Du kan få information om vilka dina rättigheter är från den lokala organisationen för konsumentrådgivning. Dessa villkor inskränker inte eventuellt tillämpliga lagstadgade rättigheter.

10.2 Om du är ett företag ska dessa villkor styras av lagarna i England och Wales. Eventuella tvister ska lyda under jurisdiktionen i domstolar i England och Wales.